Jak má vypadat logo?

Trocha teorie jistě nezaškodí. Samozřejmě, máte svou představu o tom, jak by Vaše logo mělo vypadat. Mějte ale na paměti, že Váš designer má profesionální zkušenosti s tvorbou log a dokáže Vám nejen naslouchat a vstřebávat Vaše vize, ale také dobře poradit. Vaše logo nebudete měnit jako ponožky, ale bude reprezentovat Vás, Vaši firmu, značku nebo produkt možná po dlouhá léta.

Jak má tedy logo vypadat?

Originalita

Vaše logo musí být jednoznačně originální. Je to velice důležité pro identifikaci Vaší firmy, značky, nebo produktu. Vaše originální logo si nikdo nepoplete s logem jiné firmy, nebo značky. Vaše firma, produkt, nebo značka bude jedinečná.

Zapamatovatelnost

Aby si Vaši klienti zvykli na Vaše logo a okamžitě si ho spojili s Vámi, Vaší firmou, značkou, nebo produktem, je potřeba, aby logo bylo vyvážené po stránce tvarové i barevné. Jednoduchost loga přispívá k jeho snadné zapamatovatelnosti. Snadno zapamatovatelné logo je Vaší neocenitelnou výhodou proti konkurenci.

Smysluplnost

Logo beze smyslu, to je jako tělo bez duše. Smysl loga by měl být patrný na první pohled. Dejte šanci Vašim klientům pochopit z Vašeho loga, čím se zabýváte. Jestliže je Vaše portfolio velmi široké, doporučuji vytvořit jednoduché symbolické logo. Velmi často je vhodné použít k vyjádření pouze typografické prostředky.

Použitelnost

Je potřeba mít na paměti, že použití Vašeho loga je velmi široké. Váš designér samozřejmě ví, že Vaše logo bude použito na vizitkách, hlavičkových papírech, razítkách, reklamních předmětech, textilu atd. Proto je potřeba, aby bylo logo funkční nejen v plnobarevné verzi, ale též v černobílé a inverzní variantě.

Modifikovatelnost

Pokud to Vámi nabízené služby vyžadují, je dobré, aby se dalo logo lehce modifikovat. Může jít například o různé sezónní modifikace. I přes modifikace loga ale musí být stále lehce identifikovatelné, že jde právě o Vaše logo.