Nejčastější otázka - kam na to chodíš?

Nejčastější otázka – kam na to chodíš?

Nedávno mi někdo řekl, že nejlepší „slina“ na psaní blogu přichází po půlnoci. Byla to fotografka Simona Fialová a já jsem se dnes rozhodl, že to vyzkouším. Máme čtvrt na dvě ráno, je sobota, takže no stress se vstáváním a jdeme na to.

Týden jsem přemýšlel, čím zaujmu čtenáře. Hledal jsem téma, které bude stát za to. Napadlo mě pokusit se zodpovědět nejčastěji kladenou otázku ze všech často kladených otázek:

Kam na ty nápady pořád chodíš?

Když se mě na to osobně někdo zeptá, většinou si poklepu na čelo. Ne proto, abych dotyčnému něco naznačil, ale nápady se zkrátka rodí v hlavě, kde taky jinde. To je však jenom „oficiální verze“ – ve skutečnosti to funguje trochu jinak.

Múza

Bohyně všech umění a nekonečné zdroje inspirace, to jsou múzy. Po staletí si básníci, herci, tanečníci, malíři, sochaři, hudební skladatelé a všichni ostatní umělci užívají božské inspirace. Podle mého názoru každý umělec svou múzu doslova potřebuje, jinak to nemůže úplně fungovat.

Múzou moderního světa je pro mě rozhodně hudba. Málokdy pracuji potichu. Když sedím u počítače bez sluchátek na hlavě, moje drahá polovička si ze mě dělá legraci, že sedím na chodbě. Nebudu tady rozebírat jaký žánr poslouchám nebo neposlouchám, to nakonec není podstatné a nedá se říct, že například u navrhování loga poslouchám vždy metal. Poslouchám ho pouze výjimečně, tak v 95% případů.

Inspirace

Nápad vzniká v hlavě. Alespoň to jsem se snažil tvrdit o kousek výš. Není to tak docela pravda, protože mou tvorbu ovlivňuje nejen rozum, ale především pocity. Grafický design je o pocitech. Je to intimní tanec s podvědomím nejen mých zákazníků, ale především všech, kteří se setkají s mými návrhy, tiskovinami a dalšími materiály. Nápady tedy vznikají především v srdci.

Jedním ze zdrojů inspirace je pro mě určitě příroda. Následující video z dílny Cristóbala Vily ukazuje, že je to opravdu mocná čarodějka. Podle mého názoru je nejlepší designerkou na světě:

Pokud toužíte proniknout více do hloubky tématu nastoleného ve videu, mluvíte anglicky a milujete matematiku, mrkněte na Arthura Benjamina – The magic of Fibonacci numbers. Fascinující.

Zákazník – další zdroj inspirace?

Jak jsem před dvěma lety uvedl v jiné části tohoto webu, z klientů se velmi často stávají přátelé. To je pro mě velmi důležitou součástí mojí práce. Nejen strohý „business“, ale mezilidské vztahy, protože každý jsme individuální osobností a naše práce i my samotní jsme každý unikátním zdrojem inspirace pro lidi kolem nás. Tak i moji zákazníci a jejich práce jsou velkou inspirací pro mě samotného, kterou zužitkuji právě při tvorbě loga, vizuálních identit, tiskovin, webů a podobně.

Nejsilnější inspiraci čerpám od zákazníků, kteří jsou při své práci také kreativní a jsou to opravdoví umělci. Někteří už možná tušíte, že se jedná o fotografy a fotografky. Nedávno jsem si uvědomil, že jsem již vytvořil loga nebo různé jiné materiály pro 19 profesionálů z tohoto oboru. Na tomto místě bych vám všem chtěl poděkovat za velkou dávku inspirace k mé práci.

Od nápadu k hotovému dílu?

V krátkosti jsem vám tedy vysvětlil, kam zhruba na ty nápady pořád chodím. Možná by i někoho zajímalo, jakým způsobem se z toho nápadu stane hotová věc – logo, vizitka, voucher, web a tak dále. To si určitě řekneme v některém z příštích blogů.

Každopádně nejmocnějším nástrojem grafického designera není ultramoderní vesmírný grafický tablet s holografickou tužkou, nadsvětelným pohonem a obrazovkou s nekonečným rozlišením. U mě je mým nejmocnějším gearem rozhodně fantazie, bílý papír a obyčejná tužka.


Nic z toho, co jsem napsal, by určitě nefungovalo, kdyby tu nebyla moje milující manželka, která všechny moje „záchvaty inspirace ve 2 hodiny ráno“ a vstávání dávno po poledni trpělivě snáší a já tajně doufám, že jim i rozumí, protože sama je kreativní umělkyní, takže DĚKUJU!

Děkuji všem, kteří mi věnovali pozornost u čtení tohoto článku.
Nezapomeňte navštívit náš facebook a instagram a budu se těšit u dalšího blogu, který na sebe snad nenechá dlouho čekat.

Sdílej na facebooku
Sdílej na twitteru